För att enkelt till exempel kunna betala leverantörsfakturor, utlägg, löner och skatter direkt från Bflow, utan att behöva logga in i banken, behöver du koppla din bank till Bflow. Logga bara in på webben och gå in under modulen Betala. Där kan du enkelt koppla både bankkonto och skattekonto.
När du får en leverantörsfaktura så hamnar den automatiskt under Godkänna-modulen. Där ser du alla underlag du har att godkänna oavsett om det är en faktura, ett utlägg eller en lön. Du får en indikation direkt i menyn om det finns något du behöver godkänna.
Klicka bara i de leverantörsfakturor du vill attestera och välj Godkänn. Du kan självklart klicka i flera samtidigt.
Efter godkännande flyttas din faktura till Betala-modulen. Här har vi samlat allt som behöver betalas såsom fakturor, utlägg, löner och skatter. På webben har du dessutom en beräkning som hjälper dig hålla koll på din likviditet så du vet att du alltid har täckning på din bank.
Bocka i de underlag du vill betala och välj Betala. Sedan är det bara att signera med BankID och allt är klart! Notera att ingen extra signering på banken behövs.
Fyll i den information du vill ha med på fakturan till din kund. När du är känner dig nöjd kan du förhandsgranska fakturan eller välja att skicka den direkt. Bokföringen sker naturligtvis automatiskt.
Du kan självklart skicka e-fakturor, offerter och fakturera med ROT/RUT.
Vill du hellre använda dator?
Du kan lika enkelt hantera utlägg när du sitter vid din dator. Logga in på app.bflow.se och öppna upp ditt företag. I menyn till vänster hittar du ”Rapporter” > ”Utlägg”. Där kan du ladda upp, skapa och skicka in utlägg och milersättningar.
Alla betalningar samlas på ett ställe, så att du alltid har full kontroll över din likviditet.